Zgodovinski uspeh slovenskih filmskih producentov v Ustvarjalni Evropi

/
Produkcijske hiše Staragara, Vertigo in Studio Virc uspešni na izjemno konkurenčnem evropskem razpisu programa Ustvarjalna Evropa–MEDIA. Za razvoj filmskih projektov so skupaj prejeli skoraj pol milijona sredstev Evropske unije, s čimer je Slovenija najuspešnejša država z nizko avdiovizualno produkcijsko zmogljivostjo. Poleg tega na razpisu beležimo kar 100-odstotno uspešnost, saj so vsi trije producenti, ki so kandidirali na razpisu, uspeli pridobiti podporo EU.

Produkcijske hiše Staragara, Vertigo in Studio Virc so kandidirale na razpisu programa EU Ustvarjalna Evropa–MEDIA za razvoj skupine filmskih projektov (EACEA/18/2019). Gre za izjemno konkurenčen razpis EU, na katerem mora prijavitelj, poleg prepričljive filmske zgodbe, dokazati tudi zmožnost sočasnega razvoja treh do petih projektov, imeti zavidljive mednarodne izkušnje in poznati delovanje mednarodnih trgov in trendov.

Na razpis MEDIA za razvoj skupine projektov je prispelo 147 prijav iz 27 držav. Komisija bo 71 uspešnim prijaviteljem dodelila skupno 12.477.925 EUR za razvoj 270 celovečernih filmov in 27 kratkih filmov. Od tega bodo slovenski producenti Staragara, Vertigo in Studio Virc skupaj prejeli 437.300 EUR podpore za razvoj deset celovečernih igranih filmov in dva kratka filma.

Čeprav so vsi trije producenti že črpali sredstva Ustvarjalne Evrope, se je lahko do danes le Vertigo pohvalil s podporo za razvoj skupine filmskih projektov. Leta 2018 je Komisija podprla razvoj filmov Polsestra režiserja Damjana Kozoleta, Skriti ljudje Mihe Hočevarja in Prvi milijon Maje Miloš.
Letos je pa je Vertigo na razpisu uspel pridobiti podporo v višini 140.000 EUR za razvoj treh filmov. Poleg tega pa bosta sredstva EU prejeli še produkcijski hiši Studio Virc za razvoj treh celovečercev in kratkega filma v višini 150.000 EUR ter Staragara 147.300 EUR za razvoj štirih celovečernih filmov in en kratki animirani film.

Med sofinanciranimi projekti na evropski ravni sicer še vedno prevladuje igrani film, pred dokumentarnim in animiranim. Kino pa še vedno predstavlja osrednjo platformo za distribucijo (63 odstotkov). Komisija je bila pri ocenjevanju pozorna tudi na razmerje med spoloma. V ekipah ustvarjalcev je sicer 43 odstotkov žensk, toda v vlogi avtorja (scenarij, režija, produkcija) je še vedno zgolj 36 odstotkov žensk.

Rezultati razpisa so objavljeni tudi na spletni strani Izvajalske agencije.
Kako uspeh komentira Motovila, producenti in direktorica Slovenskega filmskega centra, preberite v sporočilu za medije.

Seznam filmov v razvoju s podporo Ustvarjalna Evropa–MEDIA:

Vertigo Ljubljana
Zbudi me, (celovečerni film) scenarij Sara Hribar, Marko Šantić in Goran Vojnović, režija Marko Šantić
Vse, kar je narobe s tabo (celovečerni film), scenarij in režija Urša Menart
Deževno poletje (celovečerni film), scenarij Damjan Kozole in Ognjen Sviličić, režija Damjan Kozole

Staragara 
Izgubljeni sin (celovečerni film), scenarij in režija Darko Štante
Opazovanje (celovečerni film), scenarij Srdjan Koljević in Janez Burger, režija Janez Burger
Brez besed (celovečerni film),  scenarij in režija Hanna Slak
Svoboda ali barbarizem (celovečerni film), režija Karpo Godina in Želimir Žilnik
Bimberli (kratek animirani film), scenarij Andrej Predin, režija in animacija Rok Predin

Studio Virc
Poslednji heroj (celovečerni film), scenarij Žiga Virc in Iza Strehar, režija Žiga Virc
Lucija in Zoran (celovečerni film), scenarij in režija Marc Recha
The Confidence Trick (celovečerni film), scenarij Marjan Alčevski, režija (čakajo potrditev režiserja)
Babičino seksualno življenje (kratki animirano-hibridni film), scenarij Urška Djukić  in Marina Gumzi, režija Urška Djukić, animacija Emilie Pigeard