Kako smo zaključili leto 2019
Letos smo izpeljali 21 dogodkov z več kot 800 udeleženci. Pri tem smo gostili 74 domačih in tujih strokovnjakov iz 17 različnih držav. A ni vse v številkah, saj učinki našega (in vašega) dela niso vedno merljivi.
Hvala vsem partnerjem, uporabnikom, podpornikom in prijateljem, za lepe trenutke in uspehe v 2019! Naj bo 2020 polno novih ustvarjalnih dosežkov!
Za novo leto napovedujemo …
** Še naprej bomo opravljali naloge CED Slovenija, promovirali Ustvarjalno Evropo v zadnjem letu aktualne sedemletne generacije programa (2014–2020) oz. pred implementacijo nove (2021–2027), svetovali pri prijavah na razpise in spodbujali mednarodno sodelovanje.
** S projektoma Onkraj kulturnega modela in PRO KUS bomo poskrbeli za dostop do specializiranih in interdisciplinarnih znanj za razvoj kulturnega in ustvarjalnih sektorjev, tudi v partnerstvu z nacionalnimi filmskimi festivali.
** Vzpostavili bomo nekaj začasnih POPup pisarn po Sloveniji.
Veliko lepega vam želi (in za vas pripravlja :)) ekipa Motovile:
Sabina, Ines, Maša, Tanja in Mateja
Spremljajte nas, o novostih vas bomo obveščali na naših spletnih straneh, e-novicah in družbenih medijih.
∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂∂
SVEŽE IZ USTVARJALNE EVROPE
»Bog obstaja, ime ji je Petrunija« prejemnik nagrade LUX
Predsednik Evropskega parlamenta, David-Maria Sassoli, je 27. nov na rednem zasedanju v Strasbourgu razglasil prejemnika filmske nagrade LUX. Prejme jo slovenska manjšinska koprodukcija Bog obstaja, ime ji je Petrunija makedonske režiserke Teone Strugar Mitevske. Čestitamo!
DOGODKI
POROČAMO: V kakšnih pogojih nastajajo animirane serije v regiji?
Ustvarjalci animiranih TV serij v Srednji in Vzhodni Evropi, vključno s Slovenijo, si želijo stabilnejših (ko)produkcijskih pogojev na regionalni ravni. Trenuten finančni model namreč ne omogoča kontinuitete ustvarjanja. Dober primer iz regije je Slovaška s sistematično podporo nacionalnega sklada in nacionalne televizije, ki je začela nastopati kot koproducent v mednarodnih koprodukcijah.
Več o tem, kaj so povedali gostje okrogle mize, ki je v soorganizaciji Motovile (CED Slovenija) potekala v okviru strokovnega programa 16. Animateke tukaj.
RAZPISI 2020
POMEMBNO: Izvajalska agencija je objavila vse razpise programa Ustvarjalna Evropa – MEDIA za leto 2020. Navedeni so spodaj ter dostopni na spletnih straneh CED Slovenija in Izvajalske agencije EACEA.
NOVO: Projektne vloge je po novem treba oddati na predpisan rok za oddajo do 17. ure.– Koprodukcijski skladi (EACEA 29/2019); rok: 15. jan. 2020.
– Razvoj skupine projektov (EACEA 18/2019); rok: 4. feb. 2020.
– Dostop do trgov (EACEA 27/2019); rok: 6. feb. 2020.
– Razvoj videoiger (EACEA 19/2019); rok: 12. feb. 2020.
– Filmsko izobraževanje (EACEA/25/2019); rok: 12. mar. 2020.
– Spletna promocija AV del (EACEA 23/2019); rok: 7. apr. 2020
– Filmski festivali (EACEA/26/2019); rok: 23. apr. 2020.
– Razvoj posameznih projektov (EACEA/17/2019); rok: 12. maj 2020.
– Mednarodne TV produkcije (EACEA/20/2019); rok: 14. maj 2020.
– Podpora kinematografskim mrežam (EACEA 23/2019); rok: 28. maj. 2020.
– Selektivna distribucija (EACEA/21/2019); rok: 16. jun. 2020.
MEDIA USPOSABLJANJE IN POVEZOVANJE
Priložnosti za usposabljanje in mreženje redno spremljajte na www.creative-europe-media.eu!
Izpostavljamo naslednje:
AKTUALNI ROKI ZA PRIJAVE:
*** Less is More 2020: je evropska platforma za razvoj nizkoproračunskih celovečernih filmov. Rok prijave: 15. jan. 2020.
*** FeatureLab projects 2020: za projekte v razvoju v zadnji fazi razvoja. Rok prijave: 22. jan. 2020.
*** Dok.incubator: delavnica namenjena celovečernim dokumentarcem v montaži. Rok prijave: 29. jan. 2020.
*** EAVE: Ties That Bind– Asia / Europe: Koprodukcijsko usposabljanje za producente iz Evrope in Azije s projekti ali brez njih. Rok prijave: 30. jan. 2020.
*** ESoDoc (European Social Documentary): DOK.Incubator Idejni laboratorij, ki ustvarjalce dokumentarnih filmov spodbuja k eksperimentiranju in raziskovanju novih možnosti ustvarjalnega razvoja. Rok prijave: 18. feb. 2020
SFC Javni POZIV za sofinanciranje izobraževanja in usposabljanja AV profesionalcev v tujini: poziv je odprt do porabe sredstev oz. najdlje do 31. dec. 2019.
KOPRODUKCIJSKI SKLADI: Poseben mehanizem podpore podprograma MEDIA je namenjen koprodukcijskim fondom za spodbujanje koprodukcij med producenti iz Evrope in izven nje. V letu 2019 MEDIA podpira delovanje štirih koprodukcijskih fondov, še dva sta odprta za prijave projektov:
*** HBF+Europe (NL) – rok za prijave: 1. april 2020.
*** IDFA Bertha Fund Europe (NL) – rok za prijave: 1. april 2020.
DRUGE PRILOŽNOSTI IN ZANIMIVOSTI
Nagrada za najboljšo filmsko lokacijo EUFCN Location award
Že tretje leto zapored bo Združenje evropskih filmskih komisij (EUFCN) podarilo nagrado za najboljšo filmsko lokacijo filmov, serij in dokumentarcev, ki so bili prikazani med januarjem 2018 in julijem 2019. Do 30. decembra lahko glasujete za favorita med desetimi nominiranimi lokacijami iz Evrope. Med njimi so tudi lokacije MEDIA podprtih filmov. Med vsemi, ki boste oddali svoj glas, bosta združenje EUFCN in portal Cineuropa izbrala zmagovalca, ki bo imel možnost obiskati zmagovalno lokacijo.
Kakšen je ogljični odtis filmske industrije?
Evropska filmska akademija si prizadeva za odgovornejši odnos filmske industrije do okolja. Ocene študije Britanske akademije za filmsko in televizijsko umetnost (BAFTA) namreč kažejo, da za uro predvajanega materiala nastane visokih 13 ton ogljikovega dioksida. K temu lahko dodamo še odtis, ki ga projekt ustvari na poti od razvoja ideje (pitchingi, mreženja) do prikazovanja. Posamezni član snemalne ekipe ustvari do 2,5 tone ogljika na dvomesečnem snemanju. Kakšne ukrepe predlaga EFA, preverite tukaj. Na tem področju je inspirativna pobuda Green Film Making nizozemskega filmskega sklada, ki že tri leta ponuja storitev svetovanja glede trajnostnega snemanja.
Tudi na aprilski mendarodni konferenci Mobilnost za ustvarjalnost, enem najodmevnejših letošnjih dogodkov v organizaciji Motovile, nas je klimatologinja dr. Lučka Kajfež Bogataj soočila s kritičnimi vidiki mobilnosti v kulturnem in ustvarjalnih sektorjih. Pomnimo: ključna je odgovornost! Do ustvarjalcev, skupnosti, okolja, financerjev.