SVEŽE IZ USTVARJALNE EVROPE
Prihodnost Ustvarjalne Evrope
Prihodnost programa Ustvarjalna Evropa 2021–2027 je v rokah Evropskega sveta, s katerim trenutno potekajo pogajanja o proračunu, kar spremljajmo z zaskrbljenostjo. Ker je skupni znesek proračuna EU, ki ga je predlagalo finsko predsedstvo, nižji od predloga Komisije, bodo nižja tudi sredstva, namenjena posameznim resorjem. Predlog proračunske postavke 2 – Kohezija in vrednote (Cohesion and Values), ki vključuje program Ustvarjalna Evropa, je znižan za 4,6 %. To ima lahko resne posledice za kulturni program EU in bo omejevalo učinek že sedaj premalo podprtega programa tako na lokalni kot tudi na ravni EU. Zato podprite kampanjo za povečanje proračuna EU za kulturo!
DOGODKI
Širimo horizonte na Nizozemskem
Motovila med 19. in 23. jan. 2020 organizira študijski obisk za povezovanje slovenskega in nizozemskega kulturnega in ustvarjalnih sektorjev.
Cilj obiska je okrepiti nadnacionalno in interdisciplinarno povezovanje, mobilnost in sodelovanje med različnimi strokovnjaki, ustvarjalci in institucijami v kulturnem in ustvarjalnih sektorjih iz Slovenije in Nizozemske.
Zaradi študijskega obiska bo pisarna zaprta med 20. in 23. januarjem.
Na e-pošto vam bomo odgovorili z zamikom zaradi omejenega dostopa do interneta.
Na januarski Scenarnici ABC tudi o priložnostih programa Ustvarjalna Evropa
28. januar, Lokacija (Kersnikova 12, Ljubljana), ob 19.00
Na prvi letošnji Scenarnici ABC Društva slovenskih režiserjev bo govora o možnih poteh, po katerih se scenarij razvije in pripelje do realizacije filma. Predstavljene bodo naslednje priložnosti: Scenarnica (Miha Hočevar), Kratka scena (Peter Cerovšek), mednarodne delavnice (Miha Černec), razpisi in priložnosti programa EU Ustvarjalna Evropa MEDIA (Sabina Briški Karlić) in razpisi Slovenskega filmskega centra (Nataša Bučar). Pogovor bo vodil Darko Sinko. Več informacij: DSR
PODPRTI PROJEKTI
MEDIA podprti slovenski filmi na rednem sporedu v kinih
*Polsestra: Po mednarodni premieri na festivalu v Karlovih Varih in slovenski v Portorožu, je bil film premierno prikazan tudi v Kinodvoru. Polsestra režiserja Damjana Kozoleta v produkciji Danijela Hočevarja (Vertigo) je prejel tudi MEDIA podporo za razvoj skupine projektov.
*iOtok: Transmedijski dokumentarni film Mihe Čelarja (Astral Films) s podporo MEDIA je po premieri na Ljubljanskem knjižnem sejmu na sporedu slovenskih kinematografov.
RAZPISI
POMEMBNO: Izvajalska agencija je objavila vse razpise programa Ustvarjalna Evropa – MEDIA za leto 2020. Navedeni so spodaj ter dostopni na spletnih straneh CED Slovenija in Izvajalske agencije EACEA.
NOVO: Projektne vloge je po novem treba oddati na predpisan rok za oddajo do 17. ure.
– Koprodukcijski skladi (EACEA 29/2019); rok: 15. jan. 2020.
– Razvoj skupine projektov (EACEA 18/2019); rok: 4. feb. 2020.
– Dostop do trgov (EACEA 27/2019); rok: 6. feb. 2020.
– Razvoj videoiger (EACEA 19/2019); rok: 12. feb. 2020.
– Filmsko izobraževanje (EACEA/25/2019); rok: 12. mar. 2020.
– Spletna promocija AV del (EACEA 23/2019); rok: 7. apr. 2020
– Filmski festivali (EACEA/26/2019); rok: 23. apr. 2020.
– Razvoj posameznih projektov (EACEA/17/2019); rok: 12. maj 2020.
– Mednarodne TV produkcije (EACEA/20/2019); rok: 14. maj 2020.
– Podpora kinematografskim mrežam (EACEA 23/2019); rok: 28. maj. 2020.
– Selektivna distribucija (EACEA/21/2019); rok: 16. jun. 2020.
MEDIA USPOSABLJANJE IN POVEZOVANJE
Priložnosti za usposabljanje in mreženje redno spremljajte na www.creative-europe-media.eu! Izpostavljamo naslednje:
USPOSABLJANJE:
RAZVOJ PROJEKTOV
FeatureLab projects 2020: za projekte v razvoju v zadnji fazi razvoja. Rok prijave: 22. jan. 2020.
EAVE: Ties That Bind – Asia / Europe: koprodukcijsko usposabljanje za producente iz Evrope in Azije s projekti ali brez njih. Rok prijave: 30. jan. 2020.
BDC Discoveries: usposabljanje za razvoj dokumentarnih filmov na temo ali z ekipo z Balkana. Rok prijave: 6. mar. 2020.
POSTPRODUKCIJA
Dok.incubator: delavnica namenjena celovečernim dokumentarcem v montaži. Rok prijave: 29. jan. 2020.
Docu Rough Cut Boutique: usposabljanje za ustvarjalce dokumentarnih filmov v zadnji fazi produkcije. Rok prijave: 5. feb 2020.
TV SERIJE
MIDPOINT TV Launch: program usposabljanja za razvoj TV serij za producente in scenariste iz Srednje in Vzhodne Evrope. Rok prijave: 31. jan. 2020.
CineLink Drama 2020: platforma za razvoj kakovostnih TV serij. Rok prijave: 1. feb 2020.
Serial Eyes: intenzivno 8-mesečno usposabljanje za scenariste in ustvarjalce TV serij, s fokusom na razvoju in produkciji. Rok prijave: 15. apr. 2020.
DOKUMENTARCI
ESoDoc (European Social Documentary): za ustvarjalce družbeno angažiranih dokumentarnih filmov. Rok prijave: 18. feb. 2020.
Beldocs Academy: program usposabljanja za dokumentarne projekte v zgodnji fazi razvoja. Rok prijave: 1. mar. 2020
Beldocs Documentaries for Kids & Youth Development Workshop: usposabljanje za dokumentarne projekte v razvoju za mlajše občinstvo. Rok prijave: 1. mar. 2019
Balkan Documentary Center Discoveries 2020: program usposabljanja za dokumentarne projekte v razvoju s področja Balkana. Rok prijave: 6. mar. 2020
POVEZOVANJE:
- Sofia International Film Festival – Sofia Meetings (Works in Progress): platforma za predstavitev celovečernih projektov v razvoju iz širše regije. Rok prijave: 20. jan. 2020.
- Sarajevo Film festival – CineLink Co-Production Market 2020: koprodukcijska tržnica za celovečerce v napredni fazi razvoja ali financiranja. Rok prijave: 1. feb. 2020.
- Annecy Festival – MIFA 2020: mednarodna koprodukcijska tržnica za animirane projekte. Rok prijave: 5. feb. 2020.
- Meeting Point Vilnius – strokovna platforma za razvoj talentov in predstavitev prvencev. Rok za prijave prvencv in drugih filmov vseh žanrov v postprodukciji: 9. feb 2020.
- Beldocs in Progress: mednarodna platforma za dokumentarne filme iz zahodnega Balkana in nekdanjih republik Sovjetske zveze, ki so članice MEDIA. Rok prijave: 1. mar. 2020.
- SÉRIE SERIES: dogodek, ki je ekskluzivno posvečen TV serijam. Namenjen je vsem TV profesionalcem: scenaristom, režiserjem, producentom in predstavnikom različnih TV programov. Prijavite lahko: serije v zaključni fazi produkcije ali serije v fazi razvoja. Rok prijave: 30. apr. 2020.
KOPRODUKCIJSKI SKLADI
Poseben mehanizem podpore podprograma MEDIA je namenjen koprodukcijskim fondom za spodbujanje koprodukcij med producenti iz Evrope in izven nje. V letu 2019 MEDIA podpira delovanje štirih koprodukcijskih fondov, še dva sta odprta za prijave projektov:
- HBF+Europe (NL) – rok za prijave: 1. april 2020.
- IDFA Bertha Fund Europe (NL) – rok za prijave: 1. april 2020.
DRUGE PRILOŽNOSTI IN ZANIMIVOSTI
Javni poziv za prijavo avdiovizualnih del za nagrado IRIS 2019
Združenje filmskih snemalcev Slovenije (ZFS) podeljuje nagrado za najboljše stvaritve na področju filmske fotografije. Prijavijo se lahko AV dela, ki so bila prvič javno objavljena, oziroma javno priobčena v obdobju od 1. jan do 31. dec. 2019.
Rok prijave: 25. januar 2020. Več informacij: ZFS
Lanskoletni prejemnik nagrade v kategoriji celovečerni film je bil direktor fotografije Mitja Ličen z MEDIA podprtim filmom režiserke Sonje Prosenc, Zgodovina ljubezni.
Sundance Institue: odprt poziv (Documentary Fund)
Sklad je odprt za projekte in filmske ekipe z vsega sveta. Sprejemajo prijave celovečernih (52 minut ali več) dokumentarnih projektov v razvoju ali v zgodnji fazi postprodukcije. Letno podprejo med 40 in 50 dokumentarnih projektov. Prijave sicer zbirajo čez celo leto, izbor pa poteka trikrat letno.
Trenutno aktualni rok za prijavo: 17. feb. 2020. Več tukaj.
First Film First usposabljanje za filmske režiserje – odprt poziv
First Film First je program usposabljanja namenjen filmskim režiserjem iz Jugovzhodne Evrope s prvencem v razvoju. Sestavljen je iz štirih modulov in omogoča razvoj projekta skozi različne vidike, zaključi pa se s predstavitvijo projektov v okviru koprodukcijskega dogodka Sofia Meetings.
V program izberejo samo osem udeležencev, kar omogoča individualen pristop dela. Med nekdanjimi udeleženci sta tudi slovenska režiserja Dominik Mencej s filmom Jezdeca in Darko Sinko s filmom Inventura, ki sta trenutno v fazi produkcije, prejela pa sta tudi MEDIA podporo za razvoj.
Rok prijave: 1. marec 2020.
Več informacij in prijave: Goethe-Institut Belgrade
Filmi za otroke: številke, izzivi, vprašanja
Ali ste vedeli, da je bilo med letoma 2004 in 2017 narejenih 946 filmov iz 35 držav. Leta 2017 je delež produkcije otroški filmov znašal 6,2 % celotne evropske produkcije, pritegnili pa so 10,7 % celotne publike v EU. Največji delež produkcije sicer predstavlja animirani film. Vodilne države na področju produkcije filmov za otroke so Nemčija, Francija, Nizozemska, Danska in Združeno kraljestvo. Podrobnejše informacije najdete v študiji European Children’s Films (2019, Steffi Ebert, KIDS Regio).
Študija je prvi ukrep okviru lani sprejete Weimarske deklaracije.
O filmih za otroke s poudarkom na filmski vzgoji bodo govorili tudi na regionalnem seminarju filmske vzgoje v Srednjevzhodni in Jugovzhodni Evropi, ki bo v okviru MEDIA podprtega projekta filmske vzgoje »Film Education: from Framework to Impact« aprila 2020 potekal v Kinodvoru. Več: SFC